Ultra High Performance -sarjaan kuuluva Ultrac Vorti -rengas edustaa rengasmarkkinoiden huippua. Rengas on kehitetty tiiviissä yhteistyössä italialaisen suunnittelutoimisto Giugiaron kanssa, ja sen sulava muotoilu ja epäsymmetrinen profiili antavat renkaalle omaleimaisen ja erittäin urheilullisen ilmeen. Renkaan pito, käsittely, ajomukavuus ja käyttäytyminen jarrutettaessa ovat omaa luokkaansa niin kuivilla kuin märilläkin teillä. Innovatiivisten tekniikoiden ansiosta rengas on myös yllättävän hiljainen.
Renkaista on saatavilla myös katumaastureille soveltuvia erikoiskokoja. Niiden kudosrungossa on tuplaviskoosikerros, ja renkaissa on käytetty lujaa vyörakennetta. Lisäksi renkaisiin on tehty hienosäätöjä, joiden ansiosta ne soveltuvat paremmin katumaasturikäyttöön. Näin katumaastureidenkin omistajat voivat nauttia Ultrac Vorti -renkaiden eduista.
Giugiaron suunnittelemat urakuvioinnit ja kyljen muotoilu
100 % silikaseos (OSP)
Joustavat kohdat pintakuvioinnin keskikohdassa
Optimoitu, leveä urakuviointi
Leveät pitkittäisurat
4-radii-kuviopinta
Kudosrungon tuplaviskoosikerroksella ja lujalla vyörakenteella varustetut koot
Ainutlaatuinen ja entistäkin hienompi urheilullinen ilme
Entistäkin parempi pito ja käsiteltävyys märillä ja kuivilla teillä
Alhainen vierintävastus ja parempi jarrutusmatka märillä teillä
Alhainen rengasmelu
Erinomainen vedenpoisto
Erinomaiset pito- ja käsittelyominaisuudet sekä tasainen kuluminen
Soveltuu myös katumaastureihin
EU:n rengasmerkinnät / tehokkuusluokat
Euroopan unioni on ottanut käyttöön EU:n rengasmerkinnät asetuksella nro 1222/2009, joka sitoo kaikkia EU:n jäsenvaltioita samalla tavalla. Asetus koskee henkilöautojen renkaiden, kevyiden kuljetusautojen renkaita sekä raskaiden kuljetusautojen renkaita, jotka on valmistettu 1.7.2012 jälkeen.
Testauksen kohteena on kolme eri osa-aluetta: vierintävastus, märkäpito sekä vierintämelu, jota rengas päästää liikenteessä.
EU:n rengasmerkinnät eivät koske seuraavia renkaita: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäytössä olevat off-road-renkaat, kisarenkaat, pitoa parantavia lisävarusteita sisältävät renkaat, kuten piikkirenkaat, T-luokan hätätilanteissa käytettävät renkaat, erityisrenkaat jotka on tarkoitettu asennettavaksi ennen 1. lokakuuta 1990 rekisteröityihin autoihin, renkaat joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat joiden vanteiden nimellinen halkaisija on korkeintaan 254 m tai vähintään 635 mm.
Tämän asetuksen myötä Euroopan unionin tavoitteena on edistää tieliikenteen taloudellista ja ekologista tehokkuutta sekä lisätä tieturvallisuutta samalla, kun tuotteista tulee kuluttajille läpinäkyvämpiä merkintöjen toimiessa päätöksen teon aktiivisena apuvälineenä.
Jo käyttöönoton aikana asiantuntijat ovat kritisoineet sitä, että EU:n rengasmerkinnät ikävä kyllä antavat tietoa vain muutamista tuotteen ominaisuuksia. Vierintävastuksen, märkäpidon ja vierintämelun lisäksi, jotka ovat EU:n rengasmerkintöjen keskipisteessä, renkailla on paljon enemmän tärkeitä ja turvallisuuden kannalta olennaisia ominaisuuksia, kuten vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, kestävyys, jarrutusominaisuudet kuivilla ja märillä teillä, toiminta talviolosuhteissa, jne.
Rengasvalmistajat ovat huomauttaneet, että erilaisten instituutioiden ja lehtien suorittamat testit ovat edelleen tärkeä tietolähde loppukäyttäjälle. Näissä testeissä testataan yleensä turvallisuuden kannalta tärkeämpiä tuotteiden ominaisuuksia EU:n rengasmerkintöihin lukeutuvien standardivaatimusten lisäksi, mitkä ovat aina tärkeitä loppuasiakkaalle.
Ultrac Vorti tyre review
Keskiarvo 180 Testitulokset
Pito kuivalla tiellä
Jarrutusominaisuudet kuivalla tiellä
Pito märällä tiellä
Jarrutusominaisuudet märällä tiellä
Pito lumisella tiellä
Ajomukavuus
Sisäinen melu
Renkaan kuluminen
Polttoaineenkulutus
Ajetut kilometrit
9 774
24.03.2016kirjoittanutTomba Erittäin hyvän hinta/laatu -suhteen omaava premium-rengas
Kuule ensimmäisten joukossa uusista tuotteista, erikoistarjouksista ja kampanjoista. Tilaa heti Tirendo.fi-uutiskirje ja saat 5 € alennuksen seuraavasta ostoksestasi. Minimitilauksen arvo 150 €, voidaan käyttää vain kerran.