Ultrac Sessanta on yksi Vredesteinin valttikorteista Ultra High Performance (UHP) segmentissä. Sessanta pohjautuu Ultrac-sarjan vahvuuksiin, ja etenkin ohjattavuutta ja ajo-ominaisuuksia on parannettu entisestään. Ultrac Sessantan edistyksellinen muotoilu on Giugiaro Designin käsialaa. Kuviointi kertoo, että etusijalla on suorituskyky. Sessanta-nimi viittaa siihen, että Vredestein on toiminut 60 vuoden ajan Enscheden kaupungissa Alankomaissa. Sessanta on italiaa ja tarkoittaa kuuttakymmentä. Uuden renkaan nimi on kunnianosoitus Vredesteinin hedelmälliselle yhteistyölle Giugiaro Designin kanssa.
Edistyksellinen muotoilu ja tarkoituksenmukainen kuviointi
Parametrinen suunnittelu, jossa pintakuvio,joka koolle
Handling Tuned Tread Compound (HTTC)
HTS+ (Handling Tuned Sidewall) -rakenne
Rungon kaksi raionkerrosta takaavat renkaan vakauden ja tukevuuden ohjauksessa
Hyvä suorituskyky ja omaleimainen ilme
Erinomaiset ajo-ominaisuudet märällä ja rakenne ja muoto on optimoitu erikseen
Rengas kestää erittäin suuria sivuttaisvoimia nopeammin. Ajolinjaa voidaan kaarteissa korjata hallitusti
Euroopan unioni on EY-asetuksen N:o 1222/2009 alaisesti määrännyt, että kaikkien 1. heinäkuuta 2012 jälkeen valmistettujen auton- ja hyötyajoneuvonrenkaiden on sisällettävä EU-vakiorengasmerkinnät, jotka luokittelevat ne kolmen suorituskykyominaisuuden mukaan:polttoainetehokkuus asteikolla A–G, märkäpito asteikolla A–G ja melupäästö desibeleinä.
Tämä asetus ei koske seuraavia rengastyyppejä: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäyttöön tarkoitetut maastorenkaat, kilpa-/urheiluauton renkaat, tietynlaiset renkaat, jotka on suunniteltu parantamaan pitoa, esimerkiksi nastarenkaat, T-tyypin väliaikaisesti käytettävät vararenkaat, ennen vuotta 1990 valmistettujen autojen renkaat, renkaat, joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat, joiden vanteen halkaisija on 254 mm tai vähemmän tai 635 mm tai enemmän. Tämän merkinnän tarkoituksena on toisaalta edistää taloudellista ja ekologista tehokkuutta liikenteessä sekä parantaa liikenneturvallisuutta, ja toisaalta auttaa kuluttajia valitsemaan sopivat renkaat varmistamalla tuotteiden tietty läpinäkyvyysaste.
Tästä huolimatta merkintää on kritisoitu siitä, että se ilmentää vain harvoja ominaisuuksia. Asiantuntijoiden mielestä renkailla on monia muita liikenneturvallisuuden kannalta tärkeitä ja oleellisia ominaisuuksia. Näitä ovat muiden muassa, mutta eivät ainoastaan, vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, käyttöikä, märkäpidon lisäksi muut ominaisuudet märillä ja kuivilla teillä sekä lumiominaisuudet. Rengasvalmistajat esittävät, että loppukäyttäjän kannattaa edelleen pitää eri instituutioiden ja alan julkaisujen testituloksia erittäin tärkeänä tiedonlähteenä, koska niissä arvioidaan lukuisia erilaisia renkaiden ominaisuuksia.
ULTRACSESSANTA tyre review
Keskiarvo 1 011 Testitulokset
Pito kuivalla tiellä
Jarrutusominaisuudet kuivalla tiellä
Pito märällä tiellä
Jarrutusominaisuudet märällä tiellä
Pito lumisella tiellä
Ajomukavuus
Sisäinen melu
Renkaan kuluminen
Polttoaineenkulutus
Ajetut kilometrit
12 799
26.10.2012kirjoittanutPetteri Tyylikäs kuviointi
01.01.2012kirjoittanutKippari Hyvät renkaat. Orkkis misukkoihin verrattuna hiukan pehmeämmät ajossa.
04.10.2011kirjoittanuttumppi Hyvää: pito kuivalla ja märällä Huonoa: erittäin ura-herkät kovemmissa nopeuksissa (Suomen teillä, 120km/h ->)
10.01.2011kirjoittanutT.H. Renkailla ajettu heinäkuusta lokakuun alkuun. Todella hyvän tuntuiset ja riittävän hiljaiset. Kulumista ei ainakaan tällä ajomäärällä vielä ole havainnut - kuten ei pitäisikään. Suosittelen ja tilaanpa varmaan seuraaviksikin renkaiksi Vredesteinit.