Epäsymmetrinen pintamalli ja edistyksellinen ovaalinmuotoinen kosketuspinta
Optimoitu renkaan geometria, seoksessa viisi erittäin energiatehokasta parannusta
Giugiaron suunnittelema pintamalli
Hyödyt
Erinomainen käsiteltävyys ja lyhyet jarrutusmatkat märillä tienpinnoilla
Ensiluokkainen hallittavuus ja tarkka ohjattavuus
Pieni vierintävastus (merkintä B) vähentää polttoaineen kulutusta
Ainutlaatuinen muotoilu ja urheilullinen ilme
Vredestein Ultrac Satin on kesärengas, jonka rakenne ja seos ovat täysin uudet. Kehitystyössä keskityttiin erityisesti turvallisuuteen ja mukavuuteen. Erinomainen käsiteltävyys ja lyhyet jarrutusmatkat ovat kulutuspintaseoksen ainutlaatuisen, pitoa parantavan hartsin sekä profiilin Z-lamellien ansiota. Epäsymmetrinen profiili ja optimoitu kosketuspinta takaavat erinomaisen hallittavuuden ajon aikana sekä tarkan ohjauksen. Viisi erittäin energiatehokasta parannusta kulutuspinnan, kulutuspinnan rungon, kyljen, kudosrungon ja vannenauhan seoksessa sekä optimoitu renkaan geometria vähentävät energiahukkaa jopa 16 % ja pienentävät vierintävastusta (ja siten myös polttoaineen kulutusta) ilman, että märkäpito heikkenee.
EU:n rengasmerkinnät / tehokkuusluokat
Euroopan unioni on ottanut käyttöön EU:n rengasmerkinnät asetuksella nro 1222/2009, joka sitoo kaikkia EU:n jäsenvaltioita samalla tavalla. Asetus koskee henkilöautojen renkaiden, kevyiden kuljetusautojen renkaita sekä raskaiden kuljetusautojen renkaita, jotka on valmistettu 1.7.2012 jälkeen.
Testauksen kohteena on kolme eri osa-aluetta: vierintävastus, märkäpito sekä vierintämelu, jota rengas päästää liikenteessä.
EU:n rengasmerkinnät eivät koske seuraavia renkaita: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäytössä olevat off-road-renkaat, kisarenkaat, pitoa parantavia lisävarusteita sisältävät renkaat, kuten piikkirenkaat, T-luokan hätätilanteissa käytettävät renkaat, erityisrenkaat jotka on tarkoitettu asennettavaksi ennen 1. lokakuuta 1990 rekisteröityihin autoihin, renkaat joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat joiden vanteiden nimellinen halkaisija on korkeintaan 254 m tai vähintään 635 mm.
Tämän asetuksen myötä Euroopan unionin tavoitteena on edistää tieliikenteen taloudellista ja ekologista tehokkuutta sekä lisätä tieturvallisuutta samalla, kun tuotteista tulee kuluttajille läpinäkyvämpiä merkintöjen toimiessa päätöksen teon aktiivisena apuvälineenä.
Jo käyttöönoton aikana asiantuntijat ovat kritisoineet sitä, että EU:n rengasmerkinnät ikävä kyllä antavat tietoa vain muutamista tuotteen ominaisuuksia. Vierintävastuksen, märkäpidon ja vierintämelun lisäksi, jotka ovat EU:n rengasmerkintöjen keskipisteessä, renkailla on paljon enemmän tärkeitä ja turvallisuuden kannalta olennaisia ominaisuuksia, kuten vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, kestävyys, jarrutusominaisuudet kuivilla ja märillä teillä, toiminta talviolosuhteissa, jne.
Rengasvalmistajat ovat huomauttaneet, että erilaisten instituutioiden ja lehtien suorittamat testit ovat edelleen tärkeä tietolähde loppukäyttäjälle. Näissä testeissä testataan yleensä turvallisuuden kannalta tärkeämpiä tuotteiden ominaisuuksia EU:n rengasmerkintöihin lukeutuvien standardivaatimusten lisäksi, mitkä ovat aina tärkeitä loppuasiakkaalle.
Ultrac Satin tyre review
Keskiarvo 127 Testitulokset
Pito kuivalla tiellä
Jarrutusominaisuudet kuivalla tiellä
Pito märällä tiellä
Jarrutusominaisuudet märällä tiellä
Pito lumisella tiellä
Ajomukavuus
Sisäinen melu
Renkaan kuluminen
Polttoaineenkulutus
Ajetut kilometrit
14 250
22.11.2018kirjoittanutJari Mukavat arkirenkaat rauhallisessa ajossa monenlaisilla tienpinnoilla. Pitävät selvästi kuuluvaa kumisevaa ääntä mutta ei häiritsevästi. Epätasaisella pinnoitteella ilmenee vetelyä ripeämmin kiihdytettäessä.
Kuule ensimmäisten joukossa uusista tuotteista, erikoistarjouksista ja kampanjoista. Tilaa heti Tirendo.fi-uutiskirje ja saat 5 € alennuksen seuraavasta ostoksestasi. Minimitilauksen arvo 150 €, voidaan käyttää vain kerran.