SAAB Vanteet

Täältä löydät vanteet kaikkiin yleisiin henkilöautoihin, kaupunkimaastureihin, maastureihin ja kevytkuorma-autoihin sis. lausunnon, yleisen käyttöluvan, ruuvit, vannesuojat ja keskitysrenkaat

Toimitusaika on noin Työpäivää. Jos tuotteen toimitus jostain syystä viivästyy, ilmoitamme siitä sinulle pikimmiten.

Valitse ajoneuvon malli

Merkki:
Malli:
valmistusvuosi / Tyyppi:
Sarja/versio:

Saab Vanteet saabisteille meiltä

Saab on ruotsalainen autovalmistaja, joka perustettiin Trollhättanissa Ruotsissa vuonna 1947. Yhdysvaltalainen General Motors osti Saabin vuonna 2000. General Motorsin mentyä konkurssiin vuonna 2009 Saab siirtyi hollantilaisen Spykerin omistukseen. Vuonna 2012 kiinalais-ruotsalainen NEVS eli National Electric Vechicle Sweden osti Saabin. Saab Vanteet Saabiisi saat osoitteessa Tirendo.fi

Saab oli ensimmäisten joukossa käyttämässä turboahtimia autoissaan BMW:n ja Porschen ohella, erona oli se, että Saab käytti turboahtimia tavallisissa henkilöautoissa, ei urheiluautoissa. Saabin mallit ovat myös tunnettuja turvallisuudestaan.

Saab perustettiin alun perin sotilaslentokoneiden valmistusta varten. Saabin sotilaslentokonetehtailla valmistettiin Brewster- ja Fiat -hävittäjiä muun muuassa Suomen ilmavoimille. Toisen maailmansodan jälkeen Saabin oli laajennettava tuotantoaan. Tuolloin Volvolla oli tarjottavana ainoastaan suuria autoja kuluttajilleen joten Saab näki markkinaraon pienille autoille. Esikuvanaan Saab piti DKW:ta eli Dampf Kraft Wagenia. Mallia markkinoitiin pikkuautona kansanauton sijaan, jolla korostettiin auton laatua. Lentokoneen siiven muotoinen prototyyppi Saab 92001 esiteltiin vuoden 1947 kesänä. Saab Vanteet saat myös vanhempiin Saab malleihin meiltä.

Saabillesi vanteet laajalla valikoimalla

Tuotannon käynnistäminen oli kuitenkin ongelmarikasta aikaa, sillä maailmansota aiheutti pulan raaka-aineista. Tällä oli suuri vaikutus myös Saab 92 mallin valmistukseen. Tehtaan kokoonpano kärsi, sillä kaikkia tarvittavia koneita ja laitteistoa ei pystytty hankkimaan. Auton koreja siirreltiin käsin kuljettimien ja vihivaunujen puuttuessa. Sodan jälkeen DKW:n patentit vapautuivat, jonka seurauksena Saab alkoi käyttämään kuuluista kaksitahtimoottoria. Ilman ongelmia kaksitahtimoottorin käyttö ei onnistunut. DKW:n patentin olivat kytköksissä Philipson Automobil AB:hen, joka suunnitteli myös DKW:n malliin pohjautuvaa omaa automalliaan.

Uutiskirje

Tilaa nyt uutiskirjeemme ja saat aina uusimmat uutiset ja parhaat tarjoukset suoraan sähköpostiisi.