Ultra-urheilullinen rengas, jossa on avoin V-muotoinen pintamalli ja Multi-Pitch olkapalamuotoilu. Proxes T1R yhdistää parhaan mahdollisen ajettavuuden loistaviin märkäominaisuuksiin, alhaisen rengasmelun ja sillä ajaa enemmän kilometrejä. Vaikka Proxes T1 Sport on korvannut osittain Proxes T1R:n niin T1R pysyy silti urheilullisten ajajien suosimana.
Nuolimuotoiset urat Aggressiivinen v-muotoinen pintamalli poistaa ainutlaatuisen tehokkaasti veden urista
Leveä “jalanjälki” Rengas ottaa kiinni tienpintaan koko leveydeltään ja pitää ainutlaatuisen erinomaisesti
Leveät ja tiiviit teräskudokset Erinomainen ohjattavuus Kestää mainiosti kovia nopeuksia
Moduloitu rayon (polyester) runko Tarkka reagointi ohjaukseen ja erinomainen pito
Yksisuuntainen pinta V-mallisilla keskiurilla Loistava toiminta vesiliirron omaisissa tilanteissa
Luja olkapään palakuvio Erinomainen ajettavuus kuivalla ja tasainen kuluminen sekä alhainen melutaso aina renkaan käyttöiän loppuun asti
Olkapään ura 0,5 mm syvempi Enemmän kilometrejä
EU:n rengasmerkinnät / tehokkuusluokat
Euroopan unioni on ottanut käyttöön EU:n rengasmerkinnät asetuksella nro 1222/2009, joka sitoo kaikkia EU:n jäsenvaltioita samalla tavalla. Asetus koskee henkilöautojen renkaiden, kevyiden kuljetusautojen renkaita sekä raskaiden kuljetusautojen renkaita, jotka on valmistettu 1.7.2012 jälkeen.
Testauksen kohteena on kolme eri osa-aluetta: vierintävastus, märkäpito sekä vierintämelu, jota rengas päästää liikenteessä.
EU:n rengasmerkinnät eivät koske seuraavia renkaita: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäytössä olevat off-road-renkaat, kisarenkaat, pitoa parantavia lisävarusteita sisältävät renkaat, kuten piikkirenkaat, T-luokan hätätilanteissa käytettävät renkaat, erityisrenkaat jotka on tarkoitettu asennettavaksi ennen 1. lokakuuta 1990 rekisteröityihin autoihin, renkaat joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat joiden vanteiden nimellinen halkaisija on korkeintaan 254 m tai vähintään 635 mm.
Tämän asetuksen myötä Euroopan unionin tavoitteena on edistää tieliikenteen taloudellista ja ekologista tehokkuutta sekä lisätä tieturvallisuutta samalla, kun tuotteista tulee kuluttajille läpinäkyvämpiä merkintöjen toimiessa päätöksen teon aktiivisena apuvälineenä.
Jo käyttöönoton aikana asiantuntijat ovat kritisoineet sitä, että EU:n rengasmerkinnät ikävä kyllä antavat tietoa vain muutamista tuotteen ominaisuuksia. Vierintävastuksen, märkäpidon ja vierintämelun lisäksi, jotka ovat EU:n rengasmerkintöjen keskipisteessä, renkailla on paljon enemmän tärkeitä ja turvallisuuden kannalta olennaisia ominaisuuksia, kuten vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, kestävyys, jarrutusominaisuudet kuivilla ja märillä teillä, toiminta talviolosuhteissa, jne.
Rengasvalmistajat ovat huomauttaneet, että erilaisten instituutioiden ja lehtien suorittamat testit ovat edelleen tärkeä tietolähde loppukäyttäjälle. Näissä testeissä testataan yleensä turvallisuuden kannalta tärkeämpiä tuotteiden ominaisuuksia EU:n rengasmerkintöihin lukeutuvien standardivaatimusten lisäksi, mitkä ovat aina tärkeitä loppuasiakkaalle.
PROXES T1-R tyre review
Keskiarvo 3 970 Testitulokset
Pito kuivalla tiellä
Jarrutusominaisuudet kuivalla tiellä
Pito märällä tiellä
Jarrutusominaisuudet märällä tiellä
Pito lumisella tiellä
Ajomukavuus
Sisäinen melu
Renkaan kuluminen
Polttoaineenkulutus
Ajetut kilometrit
15 146
15.09.2019kirjoittanutPie Hyvin driftaa kun levitetty 9,5 levelle vanteille ei lähe puskemaam
07.10.2013kirjoittanutM3 Rata ajossa todella heikot ominaisuudet paineesta riippumatta. Kiinanrenkaat pidoltaan paremmat mutta kestoltaan huomattavasti heikommat.
15.03.2013kirjoittanutPete Ihan ok perusrengas. Hinta laatu suhde kohdallaan
12.10.2012kirjoittanutHeikki Lappalainen Erittäin huono rengas ajo-ominaisuuksiltaan.
Kuule ensimmäisten joukossa uusista tuotteista, erikoistarjouksista ja kampanjoista. Tilaa heti Tirendo.fi-uutiskirje ja saat 5 € alennuksen seuraavasta ostoksestasi. Minimitilauksen arvo 150 €, voidaan käyttää vain kerran.