Erittäin suorituskykyinen rengas, joka lyhentää jarrutusmatkoja tärkeimmillä hetkillä
Lyhyet jarrutusmatkat märillä ja kuivilla teillä
Erinomainen ohjattavuus
Parannettu polttoainetehokkuus
Lyhyet jarrutusmatkat märillä ja kuivilla teillä ActiveBraking-tekniikka auttaa pysähtymään turvallisesti, kun on kyse sekunninosista. Tekniikka parantaa renkaiden tietuntumaa jarrutettaessa. Testeissä johtavia kilpailijoita vastaan Eagle F1 Asymmetric 2 -renkaiden jarrutusmatka oli märällä tiellä kolme metriä lyhyempi ja kuivalla tiellä kaksi metriä lyhyempi.*
Erinomainen ohjattavuus Ota tehokkaasta autostasi enemmän irti. Kulutuspinnan silica-seos parantaa pitoa ja käsiteltävyyttä märillä ja kuivilla teillä. Jäykkä runkorakenne parantaa ohjaustarkkuutta nopeassa ajossa. Valittu äskettäin uuden Mercedes-Benz CLS -mallin ensiasennusrenkaaksi.
Parannettu energiatehokkuus Goodyearin FuelSaving-teknologia auttaa sinua pienentämään polttoainekuluja ja hiilodioksidipäästöjä. Kevyen rakenteensa ansiosta rengas tarvitsee pyöriäkseen vähemmän energiaa. Renkaan kulutuspinnan silicaseos vähentää lämmönmuodostusta.
* Verrattuna kolmen johtavan kilpailijan renkaiden keskimääräiseen suorituskykyyn. Jarrutusmatka märällä tiellä nopeudesta 80 km/h nopeuteen 20 km/h ja kuivalla tiellä nopeudesta 100 km/h nopeuteen 0 km/h. Testaajana TÜV SÜD Automotive joulukuussa 2010, rengaskoko: 255/40R19, testiauto: Audi A7, testipaikka: Mireval (Ranska) ja Garching (Saksa), raportin numero: 76244706-1.
EU:n rengasmerkinnät / tehokkuusluokat
Euroopan unioni on ottanut käyttöön EU:n rengasmerkinnät asetuksella nro 1222/2009, joka sitoo kaikkia EU:n jäsenvaltioita samalla tavalla. Asetus koskee henkilöautojen renkaiden, kevyiden kuljetusautojen renkaita sekä raskaiden kuljetusautojen renkaita, jotka on valmistettu 1.7.2012 jälkeen.
Testauksen kohteena on kolme eri osa-aluetta: vierintävastus, märkäpito sekä vierintämelu, jota rengas päästää liikenteessä.
EU:n rengasmerkinnät eivät koske seuraavia renkaita: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäytössä olevat off-road-renkaat, kisarenkaat, pitoa parantavia lisävarusteita sisältävät renkaat, kuten piikkirenkaat, T-luokan hätätilanteissa käytettävät renkaat, erityisrenkaat jotka on tarkoitettu asennettavaksi ennen 1. lokakuuta 1990 rekisteröityihin autoihin, renkaat joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat joiden vanteiden nimellinen halkaisija on korkeintaan 254 m tai vähintään 635 mm.
Tämän asetuksen myötä Euroopan unionin tavoitteena on edistää tieliikenteen taloudellista ja ekologista tehokkuutta sekä lisätä tieturvallisuutta samalla, kun tuotteista tulee kuluttajille läpinäkyvämpiä merkintöjen toimiessa päätöksen teon aktiivisena apuvälineenä.
Jo käyttöönoton aikana asiantuntijat ovat kritisoineet sitä, että EU:n rengasmerkinnät ikävä kyllä antavat tietoa vain muutamista tuotteen ominaisuuksia. Vierintävastuksen, märkäpidon ja vierintämelun lisäksi, jotka ovat EU:n rengasmerkintöjen keskipisteessä, renkailla on paljon enemmän tärkeitä ja turvallisuuden kannalta olennaisia ominaisuuksia, kuten vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, kestävyys, jarrutusominaisuudet kuivilla ja märillä teillä, toiminta talviolosuhteissa, jne.
Rengasvalmistajat ovat huomauttaneet, että erilaisten instituutioiden ja lehtien suorittamat testit ovat edelleen tärkeä tietolähde loppukäyttäjälle. Näissä testeissä testataan yleensä turvallisuuden kannalta tärkeämpiä tuotteiden ominaisuuksia EU:n rengasmerkintöihin lukeutuvien standardivaatimusten lisäksi, mitkä ovat aina tärkeitä loppuasiakkaalle.
Eagle F1 Asymmetric 2 tyre review
Keskiarvo 1 509 Testitulokset
Pito kuivalla tiellä
Jarrutusominaisuudet kuivalla tiellä
Pito märällä tiellä
Jarrutusominaisuudet märällä tiellä
Pito lumisella tiellä
Ajomukavuus
Sisäinen melu
Renkaan kuluminen
Polttoaineenkulutus
Ajetut kilometrit
10 266
24.03.2016kirjoittanutAri Rytkönen Vetävien pyörien kuluminen on yllättävän nopeaa, mutta pito on erinomainen. Hyvät renkaat.
03.12.2015kirjoittanutTuomo Kokemukseni mukaan sisämelu ei lisääntynyt siirryttäessä rengaskoosta 17 kokoon 19. Renkaan laatu kompensoi muutoksen. Renkaiden kulumiseenkin olen ollut tyytyväinen. Ostaisin uudestaankin.
27.11.2015kirjoittanutTimo Salmi A good tyre especially for a heavy car. Hard sides make cornering grippy and predicticable on smooth surfaces. For the same reason the tyre is very hard on bumps and holes.
07.11.2015kirjoittanutRale Sopii Suomen uraisille teille hyvin. Ei uraherkkänä renkaana.
Kuule ensimmäisten joukossa uusista tuotteista, erikoistarjouksista ja kampanjoista. Tilaa heti Tirendo.fi-uutiskirje ja saat 5 € alennuksen seuraavasta ostoksestasi. Minimitilauksen arvo 150 €, voidaan käyttää vain kerran.