Dunlop
Otathan huomioon, että vanteet eivät kuulu renkaiden hintaan.
(Vanteet ovat kuvassa vain esimerkkinä.)
Dunlop

Dunlop SP Sport Maxx TT 205/55 R16 91W *

Dunlop

Dunlop SP Sport Maxx TT 205/55 R16 91W *

Dunlop - Kansainvälinen rengasvalmistaja, korkeamman hintaluokan laaturengas

Renkaan koko: 205/55 R16 91W * 
Saatavuus: saatavilla
Rengastyyppi: kesärenkaatSo
Nopeus: W: Hyväksytty jopa 270 km/h
EAN: 3188649811441
Tuotenumero: R-217397
Rengasmerkki: Vierintävastus C Märkäpito C Melutaso 67dB
DEX:
Asiakkaiden arvioinnit:
(4)
Jos sinulla on kysyttävää tai jokin asia mietityttää, ota yhteyttä osoitteella support​@tirendo.fi
vain
76,30 €
Hinta per tuote, sisältää ALV:n
Ilmainen toimitus*
3 - 5 arkipäivän toimitusaika**
30 päivän palautusoikeus***
Yli 500 asennuskumppania Suomessa
Usein ostetut yhdessä:
  • Kuvaus
  • Rengasmerkinnät
  • Asiakkaiden arvioinnit
  • Tekniset tiedot

Hyvä ohjaustarkkuus DuPont™ Kevlar® -tekniikan ansiosta. Suuritehoisiin urheiluautoihin.

  • Ohjaustarkkuutta DuPont™ Kevlar® -tekniikan avulla
  • Loistava käsiteltävyys ja ohjattavuus kaarteissa
  • Erinomaiset pito- ja jarrutusominaisuudet

Ohjaustarkkuutta Kevlar-teknologialla. SP Sport Maxx TT -renkaat vievät suorituskyvyn aivan uudelle tasolle DuPont™ Kevlar® -teknologian ansiosta. Tämä luja komponentti tukevoittaa sivuseinämää ja parantaa ajotarkkuutta. Dunlopin Touch-tekniikka parantaa ohjautuvuutta ja ajotuntumaa.

Loistavat käsittelyominaisuudet ja ohjautuvuus kaarteissa. Sport Maxx TT -renkaiden pintakuviointi jakaa paineen renkaaseen tehokkaasti, mikä parantaa käsiteltävyyttä märillä ja kuivilla pinnoilla. Tasaiset siirtymät suorilta osuuksilta kaarteisiin antavat enemmän aikaa tunnustella pitoa ja reagoida, myös suurissa nopeuksissa. Olka-alueen tukevat kuviopalat antavat lisävakautta kaarteissa.

Erinomaiset pito- ja jarrutusominaisuudet.  Nauti loistavasta pidosta ja lyhyemmistä jarrutusmatkoista sekä märillä että kuivilla pinnoilla ainutlaatuisen, myös kilparadoilla käytettävän nanopartikkeleita sisältävän kulutuspintaseoksen avulla. Epäsymmetrinen urasijoittelu parantaa pitoa entisestään ja tehostaa ajoneuvon hallintaa moottoritienopeuksissa.

Erityinen palleosajärjestelmä. Vahvistaa renkaan ja vanteen välistä yhteyttä antaen entistä täsmällisemmän ajokokemuksen. Aivan kuin käden ja ratin välinen yhteys, erityinen palleosajärjestelmä parantaa ajon hallintaa ja välittää tietuntuman poikkeuksellisen hyvin..Edut Parempi tietuntuma, vakaus ja tarkkuus.

Silica-Plus-seos. Moottoriurheilussa käytetty pintakuvion seostekniikka, jolla on erinomaiset pito-ominaisuudet, erityisesti märällä tiellä ja alhaisissa lämpötiloissa.Edut Erinomainen jarrutus- ja kiihdytyskyky; erinomainen pito märissä ja kylmissä olosuhteissa; vähäinen kuluminen.

Nanohiukkaset. Kulutuspintaseos, jossa on kilparenkaiden nokimustan nanohiukkasia. Hartsiin ja polymeeriaineksiin yhdistetyt nanohiukkaset antavat erinomaisen pidon kuivilla ja märillä teillä.Edut Ensiluokkainen pito kuivalla ja märällä, tarkka jarrutus, alhaisempi kuluminen.

Saumaton vyö (JLB). Hybridipäällysteknologia, joka vähentää muodonmuutoksia suurilla ajonopeuksilla.Edut Huippuluokan vakaus suurilla ajonopeuksilla, tasainen kuluminen.

Maximum Flange Shield (MFS). Vanteen reunan suojajärjestelmä. Renkaan ympärillä pyörän laipan yläpuolella on MFS-järjestelmän kumiprofiili, joka luo suojaavan puskurivyöhykkeen.Edut Suojaa kalliita kevytmetallivanteita hiertymiltä.

Muuttuva maakosketussuhde. Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio ja muuttuva maakosketussuhde parantavat vesiliirtoturvallisuutta. Massiiviset olkapalat poistavat veden nopeasti ja ilman turbulensseja ja takaavat hämmästyttävän vakauden kaarreajossa.Edut Erinomainen vesiliirron sieto, lisääntynyt tiekosketus, entistä parempi vakaus ja ohjaustarkkuus kaarreajossa.

Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio. Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio parantaa ajettavuutta ja vesiliirron vastustusta. Yhtenäinen keskiripa parantaa vakautta ja ohjaustarkkuutta. Epäsymmetrinen urarakenne tehostaa pitoa märillä ja kuivilla pinnoilla.Edut Parempi suorituskyky sekä suorilla että kaarteissa, pienempi vesiliirron riski.

Matalampi kulutuspintakuvio. Entistä litteämmän kulutuspintaprofiilin ansiosta Dunlopin uuden sukupolven renkaiden kosketuspinta on renkaan koosta ja tyypistä riippuen 4–8 % tavallista suurempi. Entistä suurempi kosketuspinta parantaa vakautta ja tietuntumaa, mikä takaa nopean ja tarkan käsiteltävyyden.Edut Parempi ajovakaus ja ohjaustarkkuus, vähemmän hampaille kulumista, erinomainen vakaus ja tarkkuus kaarteissa, ensiluokkainen pito kuivalla tiellä.

Kevlar®-massa. Kevlar®-kuitumassalla vahvistetut sivupinnat säilyvät ihanteellisen jäykkinä korkeissa toimintalämpötiloissa.Edut Parempi tietuntuma ja ajotarkkuus.

Monilamellijärjestelmä. Keliolosuhteet voivat vaihdella huomattavasti talviaikaan. Kylmä, kuiva, luminen tai loskainen tie voi asettaa renkaalle erittäin ankaria vaatimuksia. Dunlopin monilamellijärjestelmä vastaa haasteeseen erityyppisillä lamelleilla erilaisiin talviolosuhteisiin.Edut Yhtenäinen suorituskyky vaihtelevissa talviolosuhteissa.

Kaksoissilikaseos. Seos parantaa kiihtyvyyttä ja vähentää kulumista.Edut Erinomainen jarrutus- ja kiihdytyskyky; erinomainen käsiteltävyys kesäisillä ja syksyisillä teillä; hyvä pito; kulutuskestävyys.

EU-rengasmerkintä- ja teholuokat

EU-rengasmerkintä- ja teholuokat

Euroopan unioni on EY-asetuksen N:o 1222/2009 alaisesti määrännyt, että kaikkien 1. heinäkuuta 2012 jälkeen valmistettujen auton- ja hyötyajoneuvonrenkaiden on sisällettävä EU-vakiorengasmerkinnät, jotka luokittelevat ne kolmen suorituskykyominaisuuden mukaan:polttoainetehokkuus asteikolla A–G, märkäpito asteikolla A–G ja melupäästö desibeleinä.

Tämä asetus ei koske seuraavia rengastyyppejä: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäyttöön tarkoitetut maastorenkaat, kilpa-/urheiluauton renkaat, tietynlaiset renkaat, jotka on suunniteltu parantamaan pitoa, esimerkiksi nastarenkaat, T-tyypin väliaikaisesti käytettävät vararenkaat, ennen vuotta 1990 valmistettujen autojen renkaat, renkaat, joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat, joiden vanteen halkaisija on 254 mm tai vähemmän tai 635 mm tai enemmän.
Tämän merkinnän tarkoituksena on toisaalta edistää taloudellista ja ekologista tehokkuutta liikenteessä sekä parantaa liikenneturvallisuutta, ja toisaalta auttaa kuluttajia valitsemaan sopivat renkaat varmistamalla tuotteiden tietty läpinäkyvyysaste.

Tästä huolimatta merkintää on kritisoitu siitä, että se ilmentää vain harvoja ominaisuuksia. Asiantuntijoiden mielestä renkailla on monia muita liikenneturvallisuuden kannalta tärkeitä ja oleellisia ominaisuuksia. Näitä ovat muiden muassa, mutta eivät ainoastaan, vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, käyttöikä, märkäpidon lisäksi muut ominaisuudet märillä ja kuivilla teillä sekä lumiominaisuudet.
Rengasvalmistajat esittävät, että loppukäyttäjän kannattaa edelleen pitää eri instituutioiden ja alan julkaisujen testituloksia erittäin tärkeänä tiedonlähteenä, koska niissä arvioidaan lukuisia erilaisia renkaiden ominaisuuksia.

Dunlop SP SPORT MAXX TT tyre review

Keskiarvo 4 Testitulokset
Pito kuivalla tiellä
Jarrutusominaisuudet kuivalla tiellä
Pito märällä tiellä
Jarrutusominaisuudet märällä tiellä
Pito lumisella tiellä
Ajomukavuus
Sisäinen melu
Renkaan kuluminen
Polttoaineenkulutus
Ajetut kilometrit 7 653 340
Merkki Dunlop
Rengastyyppi
Malli SP Sport Maxx TT
Dimension 205/55 R16 91W *
Leveys 205
Renkaan profiilia 55
Construction type R
Renkaan koko 16
Kantavuusluku 91
Nopeusluokka (W)
With/Without Valve (TT/TL) Rengas vaatii sisärenkaan
Moottoripyörä Ei
*Hinnat sisältävät ALV:n sekä postitus- ja pakkauskulut. Suomi.
**Yli 90 % tilauksista toimitetaan asiakkaillemme annetussa toimitusajassa.
***Ilmainen toimitus ei koske vanteita tai rengas-vannepaketteja (toimituskulut 9,90 EUR per rengas-vannepaketti/vanne).
Käytämme evästeitä. Tätä sivustua käyttämällä hyväksyt niiden käytön.
OK