Asiakastuki (Ma–Pe: 7–22):
+35 89 424 51 605
Otathan huomioon, että vanteet eivät kuulu renkaiden hintaan.
(Vanteet ovat kuvassa vain esimerkkinä.)

Dunlop SP Sport Maxx
255/40 R20 101W XL MO

Renkaan koko
255/40 R20 101W  Muuta 
Saatavuus
saatavilla
Rengastyyppi
kesärenkaat So
Nopeus
W: Hyväksytty jopa 270 km/h
EAN
4038526275110
Tuotenumero
R-153711
Rengasmerkki
E C 70 dB
Usein ostetut yhdessä:
  • Kokonaishinta:
    921,39
    1 x Dunlop SP Sport Maxx 255/40 R20 101W XL MO =
    220,00 €
    1 x Castrol 5 Litra Kanisteri =
    41,39 €
220,00 €
Hinta per tuote, sisältää ALV:n
Ilmainen toimitus*
3 - 5 arkipäivän toimitusaika**
30 päivän palautusoikeus***
Yli 500 asennuskumppania Suomessa
  • Kuvaus
  • EU-rengasmerkintä:

Paras mahdollinen pito ja käsiteltävyys sekä ihanteellinen ajomukavuus. Suuritehoisiin urheiluautoihin.

  • Loistava käsiteltävyys kuivilla ja märillä tienpinnoilla
  • Erinomaiset jarrutus- ja kiihdytysominaisuudet
  • Tehokas vesiliirtojen ehkäisy
  • Vakaa ja mukava

Loistava käsiteltävyys kuivilla ja märillä tienpinnoilla Dunlopin Touch-tekniikka on SP Sport Maxx -renkaiden poikkeuksellisen suorituskyvyn taustalla.

Paine jakautuu tasaisesti renkaaseen, jolla saavutetaan laajempi kosketusalue. Suoralta kaarteeseen siirtyminen sujuu pehmeästi, jolloin ajotuntuma säilyy ja ehdit reagoida tarvittaessa.

Erinomaiset jarrutus- ja kiihdytysominaisuudet Todettu hyväksi kilparadoilla. Kumiseos antaa lisäpitoa sekä kuivilla että märillä tienpinnoilla. Kiihdytys tehostuu ja jarrutusmatkat lyhenevät. Kestävä seos antaa lisää ajokilometrejä.Tehokas vesiliirron torjunta SP Sports Maxx toimii hyvin sadesäällä. Tietyt kulutuspinnan elementit poistavat vettä nopeasti renkaan kosketusalueelta ja ehkäisevät vesiliirtoa sateisilla teillä.Vakautta ja mukavuutta Nopea ajo on miellyttävää ja tarkkaa keskialueen jämäkän rakenteen ansiosta. Pintakuviointi minimoi melun ja parantaa ajomukavuutta.

Erityinen palleosajärjestelmä. Vahvistaa renkaan ja vanteen välistä yhteyttä antaen entistä täsmällisemmän ajokokemuksen. Aivan kuin käden ja ratin välinen yhteys, erityinen palleosajärjestelmä parantaa ajon hallintaa ja välittää tietuntuman poikkeuksellisen hyvin..Edut Parempi tietuntuma, vakaus ja tarkkuus.

Saumaton vyö (JLB). Hybridipäällysteknologia, joka vähentää muodonmuutoksia suurilla ajonopeuksilla.Edut Huippuluokan vakaus suurilla ajonopeuksilla, tasainen kuluminen.

Maximum Flange Shield (MFS). Vanteen reunan suojajärjestelmä. Renkaan ympärillä pyörän laipan yläpuolella on MFS-järjestelmän kumiprofiili, joka luo suojaavan puskurivyöhykkeen.Edut Suojaa kalliita kevytmetallivanteita hiertymiltä.

Multi Radius Tread (MRT) (monialueinen kulutuspinta). MRT-muotoilu jakaa kulutuspintakuvion kymmeneen alueeseen ja on siksi tavallista tarkempi. Paine jakautuu maakosketuspinnalle erittäin tehokkaasti. Tuloksena on entistä tasaisempi linja kaarreajossa, mikä tuottaa täsmällisemmän ja asteittaisen ohjausvasteen.Edut Merkittävästi parempi kosketuspinnan hallinta kaikissa ajo-olosuhteissa, ajettavuudessa hyvä vaste sekä märällä että kuivalla, parempi hallittavuus kaarreajossa.

Kaksoissilikaseos. Seos parantaa kiihtyvyyttä ja vähentää kulumista.Edut Erinomainen jarrutus- ja kiihdytyskyky; erinomainen käsiteltävyys kesäisillä ja syksyisillä teillä; hyvä pito; kulutuskestävyys.

Eurooppalaiset rengasmerkinnät

Johdanto
Aina marraskuun 1. päivästä vuonna 2012 lähtien kaikkiin renkaisiin, jotka on valmistettu vuoden 2012 heinäkuun 1. päivän jälkeen, on ollut pakollista merkitä EU:n vaatimat rengasmerkinnät.

Hyödyt
EU on kehittänyt tämän säännöksen edistämään ekonomista ja ekologista tehokkuutta ja parantamaan tieturvallisuutta.

Haitat EU-rengasmerkintä antaa yleiskatsauksen renkaasta ja tuo asiakkaalle lisää läpinäkyvyyttä, mutta se kattaa vain kolme osa-aluetta. Jos renkaasta halutaan kattava arvio, niin on katsottava useampia erityispiirteitä. Varsinkin jos etsitään sopivia talvirenkaita, niin erilaiset testitulokset instituutioilta, kuten ADAC ovat paljon tärkeämpiä.

Haluamme painottaa, että valmistaja luokittelee renkaat ja antaa meille niitä koskevat tiedot. Jos et löydä merkintöjä, niin emme joko ole saanut niitä valmistajalta tai tuote on valmistettu ennen vuoden 2012 heinäkuuta. Ennen kyseistä päivämäärää rengasmerkinnät eivät olleet pakollisia ja joissain tapauksissa on vieläkin mahdollista ostaa rengas, jossa niitä ei ole.

Symbolit
Renkaat luokitellaan kolmessa luokassa niiden ominaisuuksien perusteella:
• Polttoaineenkulutus (kirjaimet A–G)
• Märkäpito (kirjaimet A–G)
• Vierintämelu

Ryhdy toimeen
Viime kädessä polttoaineenkulutus on kuljettajan vastuulla. Jos kulutusta halutaan vähentää pitkän ajan kuluessa, niin varovaisesti kiihdyttämällä ajo kuluttaa vähemmän polttoainetta ja on ympäristöystävällisempää.

Tarkistamalla tasaisin väliajoin renkaanpaineen parannat vierintävastusta, vähennät energiankulutusta ja parannat pitoa märällä kelillä. Vähentääksesi onnettomuuden riskiä ja parantaaksesi turvallisuuttasi ja muiden turvallisuutta, pidä aina turvallinen välimatka muihin.

Lisää tietoa: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Valitse renkaat laajasta online-valikoimastamme tai kysy neuvoja. Asiantuntijamme auttavat sinua mielellään ja valitsevat sinulle sopivat renkaat laajasta valikoimastamme.

 

Polttoaineenkulutus

Polttoaineenkulutus ja sen tehokkuus jaetaan seitsemään luokkaan, joista luokka A on paras ja luokka G on huonoin. Luokan A rengas kuluttaa 0.1 litraa vähemmän per 100 km kuin luokan B rengas. Keskeinen asia koskien polttoaineen kulutusta on vierintävastus.

Vierintävastus
Vierintävastus tarkoittaa voimaa, joka vastustaa liikettä. Se syntyy, kun rengas pyrkii vierimään. Vierintävastus riippuu renkaan kuvioinnista ja sen materiaalin ominaisuuksista.

Keskiarvo Keskimääräinen arvo on C:n ja E:n välillä. Luokka D ei ole käytössä.

Märkäpito

Märkäpito ilmaisee miten tehokkaasti ajoneuvo jarruttaa märällä tiellä. Se on erittäin tärkeä ominaisuus varsinkin kesärenkaissa. Luokka A ilmaisee korkeinta turvallisuutta ja lyhyintä jarrutusmatkaa. Luokka F taas alhaista turvallisuutta ja pisintä jarrutusmatkaa.

Märkäpitoluokat perustuvat testiajoihin märillä teillä noin 80km/h vauhdilla. Erotus jarrutusetäisyydessä on noin 1–1.5 metriä per luokka. Esimerkkinä siis ero luokan A renkaalla ja luokan F renkaalla on jopa 18 metriä.

Keskiarvo Keskimääräinen arvo on B:n ja E:n välillä. Luokat D ja G eivät ole käytössä.

Melutaso

Tämä symboli kertoo renkaan ulkoisesta melutasosta desibeleissä ja ääniaaltomerkintä selventää pysyykö rengas suositellussa tasossa. Ulkoinen vierintämelu ei vastaa auton sisällä kuultavaa vierintä-ääntä.

Jatkuva altistus yli 80 desibelin äänitasolle voi aiheuttaa terveysongelmia.

Symboli
Kolme ääniaaltoviivaa kertoo huonoimmasta mahdollisesta melutasosta. Näiden renkaiden äänitaso ylittää suositellun rajan. Kaksi ääniaaltoviivaa taas kertoo, että rengas vastaa hyväksyttyä melutasoa. Renkaat, joissa on vain yksi ääniaaltoviiva, ovat yli 3 desibeliä hiljaisempia kuin suositeltu melutaso.

Paras mahdollinen pito ja käsiteltävyys sekä ihanteellinen ajomukavuus. Suuritehoisiin urheiluautoihin.

  • Loistava käsiteltävyys kuivilla ja märillä tienpinnoilla
  • Erinomaiset jarrutus- ja kiihdytysominaisuudet
  • Tehokas vesiliirtojen ehkäisy
  • Vakaa ja mukava

Loistava käsiteltävyys kuivilla ja märillä tienpinnoilla Dunlopin Touch-tekniikka on SP Sport Maxx -renkaiden poikkeuksellisen suorituskyvyn taustalla.

Paine jakautuu tasaisesti renkaaseen, jolla saavutetaan laajempi kosketusalue. Suoralta kaarteeseen siirtyminen sujuu pehmeästi, jolloin ajotuntuma säilyy ja ehdit reagoida tarvittaessa.

Erinomaiset jarrutus- ja kiihdytysominaisuudet Todettu hyväksi kilparadoilla. Kumiseos antaa lisäpitoa sekä kuivilla että märillä tienpinnoilla. Kiihdytys tehostuu ja jarrutusmatkat lyhenevät. Kestävä seos antaa lisää ajokilometrejä.Tehokas vesiliirron torjunta SP Sports Maxx toimii hyvin sadesäällä. Tietyt kulutuspinnan elementit poistavat vettä nopeasti renkaan kosketusalueelta ja ehkäisevät vesiliirtoa sateisilla teillä.Vakautta ja mukavuutta Nopea ajo on miellyttävää ja tarkkaa keskialueen jämäkän rakenteen ansiosta. Pintakuviointi minimoi melun ja parantaa ajomukavuutta.

Erityinen palleosajärjestelmä. Vahvistaa renkaan ja vanteen välistä yhteyttä antaen entistä täsmällisemmän ajokokemuksen. Aivan kuin käden ja ratin välinen yhteys, erityinen palleosajärjestelmä parantaa ajon hallintaa ja välittää tietuntuman poikkeuksellisen hyvin..Edut Parempi tietuntuma, vakaus ja tarkkuus.

Saumaton vyö (JLB). Hybridipäällysteknologia, joka vähentää muodonmuutoksia suurilla ajonopeuksilla.Edut Huippuluokan vakaus suurilla ajonopeuksilla, tasainen kuluminen.

Maximum Flange Shield (MFS). Vanteen reunan suojajärjestelmä. Renkaan ympärillä pyörän laipan yläpuolella on MFS-järjestelmän kumiprofiili, joka luo suojaavan puskurivyöhykkeen.Edut Suojaa kalliita kevytmetallivanteita hiertymiltä.

Multi Radius Tread (MRT) (monialueinen kulutuspinta). MRT-muotoilu jakaa kulutuspintakuvion kymmeneen alueeseen ja on siksi tavallista tarkempi. Paine jakautuu maakosketuspinnalle erittäin tehokkaasti. Tuloksena on entistä tasaisempi linja kaarreajossa, mikä tuottaa täsmällisemmän ja asteittaisen ohjausvasteen.Edut Merkittävästi parempi kosketuspinnan hallinta kaikissa ajo-olosuhteissa, ajettavuudessa hyvä vaste sekä märällä että kuivalla, parempi hallittavuus kaarreajossa.

Kaksoissilikaseos. Seos parantaa kiihtyvyyttä ja vähentää kulumista.Edut Erinomainen jarrutus- ja kiihdytyskyky; erinomainen käsiteltävyys kesäisillä ja syksyisillä teillä; hyvä pito; kulutuskestävyys.

*Hinnat sisältävät ALV:n sekä postitus- ja pakkauskulut. Suomi.
**Yli 90 % tilauksista toimitetaan asiakkaillemme annetussa toimitusajassa.
***Ilmainen toimitus ei koske vanteita tai rengas-vannepaketteja (toimituskulut 9,90 EUR per rengas-vannepaketti/vanne).
x
Käytämme evästeitä. Tätä sivustua käyttämällä hyväksyt niiden käytön.
OK
Käytämme evästeitä. Tätä sivustua käyttämällä hyväksyt niiden käytön.
OK