Asymetrinen profiili tietokoneistetun suunnittelun 'Pitch-Sequenz' avulla tasaista ajoa varten. Leveä, vakaa ulkosivu takaa paremmat ajo-ominaisuudet. Pidempi rengasikä uuden profiilin kumiseoksen avulla, uusi profiilin muotoilu ja rakenteelliset parannukset takaavat 10 % yleisparannuksen edeltäjäänsä verraten. Ilman polysyklisiä, aromatisoituja hiilivetyjä, noudattaen EU:n suositusta 2005/69. Vastaa kaikkia EU:N lakeja koskien melutasoa ja otetta märällä ajotiellä.
EU:n rengasmerkinnät / tehokkuusluokat
Euroopan unioni on ottanut käyttöön EU:n rengasmerkinnät asetuksella nro 1222/2009, joka sitoo kaikkia EU:n jäsenvaltioita samalla tavalla. Asetus koskee henkilöautojen renkaiden, kevyiden kuljetusautojen renkaita sekä raskaiden kuljetusautojen renkaita, jotka on valmistettu 1.7.2012 jälkeen.
Testauksen kohteena on kolme eri osa-aluetta: vierintävastus, märkäpito sekä vierintämelu, jota rengas päästää liikenteessä.
EU:n rengasmerkinnät eivät koske seuraavia renkaita: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäytössä olevat off-road-renkaat, kisarenkaat, pitoa parantavia lisävarusteita sisältävät renkaat, kuten piikkirenkaat, T-luokan hätätilanteissa käytettävät renkaat, erityisrenkaat jotka on tarkoitettu asennettavaksi ennen 1. lokakuuta 1990 rekisteröityihin autoihin, renkaat joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat joiden vanteiden nimellinen halkaisija on korkeintaan 254 m tai vähintään 635 mm.
Tämän asetuksen myötä Euroopan unionin tavoitteena on edistää tieliikenteen taloudellista ja ekologista tehokkuutta sekä lisätä tieturvallisuutta samalla, kun tuotteista tulee kuluttajille läpinäkyvämpiä merkintöjen toimiessa päätöksen teon aktiivisena apuvälineenä.
Jo käyttöönoton aikana asiantuntijat ovat kritisoineet sitä, että EU:n rengasmerkinnät ikävä kyllä antavat tietoa vain muutamista tuotteen ominaisuuksia. Vierintävastuksen, märkäpidon ja vierintämelun lisäksi, jotka ovat EU:n rengasmerkintöjen keskipisteessä, renkailla on paljon enemmän tärkeitä ja turvallisuuden kannalta olennaisia ominaisuuksia, kuten vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, kestävyys, jarrutusominaisuudet kuivilla ja märillä teillä, toiminta talviolosuhteissa, jne.
Rengasvalmistajat ovat huomauttaneet, että erilaisten instituutioiden ja lehtien suorittamat testit ovat edelleen tärkeä tietolähde loppukäyttäjälle. Näissä testeissä testataan yleensä turvallisuuden kannalta tärkeämpiä tuotteiden ominaisuuksia EU:n rengasmerkintöihin lukeutuvien standardivaatimusten lisäksi, mitkä ovat aina tärkeitä loppuasiakkaalle.
CS2 tyre review
Keskiarvo 53 Testitulokset
Pito kuivalla tiellä
Jarrutusominaisuudet kuivalla tiellä
Pito märällä tiellä
Jarrutusominaisuudet märällä tiellä
Pito lumisella tiellä
Ajomukavuus
Sisäinen melu
Renkaan kuluminen
Polttoaineenkulutus
Ajetut kilometrit
7 584
07.11.2015kirjoittanutHannu Nikkola Muuten hyvä ja äänetön rengas, mutta renkaissa aika paljon korkeusheittoa eli vaati paljon painoja tasapainotukseen ja silti alkaa täristämään moottoritienopeuksissa. Kuluu mielestäni myös nopeasti, toisella ostamallani parilla ajettu 2 kesää (n.25000 km) ja pintaa jäljellä enää alle 2mm.
25.01.2015kirjoittanutCarolina Giansanti Minulla on aiemmin ollut vain Nokian Hakkapeliitat ja niihin verrattuna renkaat on tosi epävarmat ja huono pitoiset liukkaalla ja jäisellä tiellä.
15.01.2015kirjoittanutHannu Nikkola Muuten hyväntuntuinen rengas, mutta vaati aika paljon painoja tasapainotukseen. Hyvä hinta/laatu suhde.
02.11.2014kirjoittanutKari Pekkanen Edullinen rengas suhteessa ominaisuuksiin. Pehmeä rengas, joten kuluu nopeasti, mutta mukavuus todella hyvä.
Kuule ensimmäisten joukossa uusista tuotteista, erikoistarjouksista ja kampanjoista. Tilaa heti Tirendo.fi-uutiskirje ja saat 5 € alennuksen seuraavasta ostoksestasi. Minimitilauksen arvo 150 €, voidaan käyttää vain kerran.