Asiakastuki (Ma–Pe: 7–22):
+35 89 424 51 605
Otathan huomioon, että vanteet eivät kuulu renkaiden hintaan.
(Vanteet ovat kuvassa vain esimerkkinä.)

Pirelli W 270 SottoZero S2
275/30 R20 97W XL AO

Renkaan koko
275/30 R20 97W  Muuta 
Saatavuus
tällä hetkellä tuotetta ei ole varastossa
Rengastyyppi
Talvirenkaat Wi
M+S-merkintä
lumihiutalesymboolilla
Nopeus
W: Hyväksytty jopa 270 km/h
EAN
8019227271430
Tuotenumero
R-339749
Rengasmerkki
E B 70 dB
Asiakkaiden arvioinnit
(12)
Usein ostetut yhdessä:
  • Kokonaishinta:
    3.466,59
    1 x Pirelli W 270 SottoZero S2 275/30 R20 97W XL AO =
    792,30 €
    1 x Maggi Trak Auto 214 =
    297,39 €
  • tällä hetkellä tuotetta ei ole varastossa
Ilmainen toimitus*
3 - 5 arkipäivän toimitusaika**
30 päivän palautusoikeus***
Yli 500 asennuskumppania Suomessa
  • Kuvaus
  • EU-rengasmerkintä:
  • Asiakkaiden arvioinnit

Tasapainoinen urheilullinen suorituskyky, erinomainen jarrutusteho ja pito talven joka säässä.

Patentoitu I.B.S. teknologia leikkauksissa: parempi pito ja jarrutusteho. Epäsymmetrinen kuvio ulkosyrjällä: turvaa märällä pinnalla ja parempaa käsiteltävyyttä kuivalla. Epäsymmetrinen kuvio sisäsyrjällä: pitoa lumella ja ajomukavuutta. Uusi lämpödynaaminen seos (TDC): turvaa ja nautinnollista ajoa syksyllä ja talvisäässä.

Winter SOTTOZERO™ Serie II tarjoaa vaativille kuljettajille erinomaisen suorituskyvyn kuivilla, märillä ja lumisilla teillä. Alle 7 °C:n lämpötiloissa se vastustaa vesiliirtoa tehokkaammin kuin kesärengas.

Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio on jaettu kahteen erilliseen osioon. Sisäosio syrjäyttää tehokkaasti veden, kun taas ulko-osion jäykät ja tasaväliset lohkot varmistavat erinomaisen pidon lumella. W270-version ominaisuuksia on parannettu patentoidulla kaksoisseosratkaisulla.

Winter SOTTOZERO™ Serie II:n vierintävastus on alhainen, joten myös melutaso on alhainen ja ajomukavuus matkustamossa parempi.

TOIMINNOT:

Sisäosio: vinot urat parantavat sivuttaispitoa ja vähentävät melua.

Ulko-osio: pitkittäiset urat vähentävät vesiliirron vaaraa, kaksi ripaa lisää renkaan jäykkyyttä.

Enemmän kosketuspintaa epätasaisilla teillä.

OMINAISUUDET:

Epäsymmetrisen kulutuspintakuvion sisä- ja ulko-osiot parantavat kokonaissuorituskykyä.

Patentoitu I.B.S.-tekniikka saippausrakenteessa.

Eurooppalaiset rengasmerkinnät

Johdanto
Aina marraskuun 1. päivästä vuonna 2012 lähtien kaikkiin renkaisiin, jotka on valmistettu vuoden 2012 heinäkuun 1. päivän jälkeen, on ollut pakollista merkitä EU:n vaatimat rengasmerkinnät.

Hyödyt
EU on kehittänyt tämän säännöksen edistämään ekonomista ja ekologista tehokkuutta ja parantamaan tieturvallisuutta.

Haitat EU-rengasmerkintä antaa yleiskatsauksen renkaasta ja tuo asiakkaalle lisää läpinäkyvyyttä, mutta se kattaa vain kolme osa-aluetta. Jos renkaasta halutaan kattava arvio, niin on katsottava useampia erityispiirteitä. Varsinkin jos etsitään sopivia talvirenkaita, niin erilaiset testitulokset instituutioilta, kuten ADAC ovat paljon tärkeämpiä.

Haluamme painottaa, että valmistaja luokittelee renkaat ja antaa meille niitä koskevat tiedot. Jos et löydä merkintöjä, niin emme joko ole saanut niitä valmistajalta tai tuote on valmistettu ennen vuoden 2012 heinäkuuta. Ennen kyseistä päivämäärää rengasmerkinnät eivät olleet pakollisia ja joissain tapauksissa on vieläkin mahdollista ostaa rengas, jossa niitä ei ole.

Symbolit
Renkaat luokitellaan kolmessa luokassa niiden ominaisuuksien perusteella:
• Polttoaineenkulutus (kirjaimet A–G)
• Märkäpito (kirjaimet A–G)
• Vierintämelu

Ryhdy toimeen
Viime kädessä polttoaineenkulutus on kuljettajan vastuulla. Jos kulutusta halutaan vähentää pitkän ajan kuluessa, niin varovaisesti kiihdyttämällä ajo kuluttaa vähemmän polttoainetta ja on ympäristöystävällisempää.

Tarkistamalla tasaisin väliajoin renkaanpaineen parannat vierintävastusta, vähennät energiankulutusta ja parannat pitoa märällä kelillä. Vähentääksesi onnettomuuden riskiä ja parantaaksesi turvallisuuttasi ja muiden turvallisuutta, pidä aina turvallinen välimatka muihin.

Lisää tietoa: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Valitse renkaat laajasta online-valikoimastamme tai kysy neuvoja. Asiantuntijamme auttavat sinua mielellään ja valitsevat sinulle sopivat renkaat laajasta valikoimastamme.

 

Polttoaineenkulutus

Polttoaineenkulutus ja sen tehokkuus jaetaan seitsemään luokkaan, joista luokka A on paras ja luokka G on huonoin. Luokan A rengas kuluttaa 0.1 litraa vähemmän per 100 km kuin luokan B rengas. Keskeinen asia koskien polttoaineen kulutusta on vierintävastus.

Vierintävastus
Vierintävastus tarkoittaa voimaa, joka vastustaa liikettä. Se syntyy, kun rengas pyrkii vierimään. Vierintävastus riippuu renkaan kuvioinnista ja sen materiaalin ominaisuuksista.

Keskiarvo Keskimääräinen arvo on C:n ja E:n välillä. Luokka D ei ole käytössä.

Märkäpito

Märkäpito ilmaisee miten tehokkaasti ajoneuvo jarruttaa märällä tiellä. Se on erittäin tärkeä ominaisuus varsinkin kesärenkaissa. Luokka A ilmaisee korkeinta turvallisuutta ja lyhyintä jarrutusmatkaa. Luokka F taas alhaista turvallisuutta ja pisintä jarrutusmatkaa.

Märkäpitoluokat perustuvat testiajoihin märillä teillä noin 80km/h vauhdilla. Erotus jarrutusetäisyydessä on noin 1–1.5 metriä per luokka. Esimerkkinä siis ero luokan A renkaalla ja luokan F renkaalla on jopa 18 metriä.

Keskiarvo Keskimääräinen arvo on B:n ja E:n välillä. Luokat D ja G eivät ole käytössä.

Melutaso

Tämä symboli kertoo renkaan ulkoisesta melutasosta desibeleissä ja ääniaaltomerkintä selventää pysyykö rengas suositellussa tasossa. Ulkoinen vierintämelu ei vastaa auton sisällä kuultavaa vierintä-ääntä.

Jatkuva altistus yli 80 desibelin äänitasolle voi aiheuttaa terveysongelmia.

Symboli
Kolme ääniaaltoviivaa kertoo huonoimmasta mahdollisesta melutasosta. Näiden renkaiden äänitaso ylittää suositellun rajan. Kaksi ääniaaltoviivaa taas kertoo, että rengas vastaa hyväksyttyä melutasoa. Renkaat, joissa on vain yksi ääniaaltoviiva, ovat yli 3 desibeliä hiljaisempia kuin suositeltu melutaso.

Pirelli W 270 Sottozero S2 tyre review

Keskiarvo 12 Testitulokset
Pito kuivalla tiellä
Jarrutusominaisuudet kuivalla tiellä
Pito märällä tiellä
Jarrutusominaisuudet märällä tiellä
Pito lumisella tiellä
Ajomukavuus
Sisäinen melu
Renkaan kuluminen
Polttoaineenkulutus
Ajetut kilometrit 52 452

Tasapainoinen urheilullinen suorituskyky, erinomainen jarrutusteho ja pito talven joka säässä.

Patentoitu I.B.S. teknologia leikkauksissa: parempi pito ja jarrutusteho. Epäsymmetrinen kuvio ulkosyrjällä: turvaa märällä pinnalla ja parempaa käsiteltävyyttä kuivalla. Epäsymmetrinen kuvio sisäsyrjällä: pitoa lumella ja ajomukavuutta. Uusi lämpödynaaminen seos (TDC): turvaa ja nautinnollista ajoa syksyllä ja talvisäässä.

Winter SOTTOZERO™ Serie II tarjoaa vaativille kuljettajille erinomaisen suorituskyvyn kuivilla, märillä ja lumisilla teillä. Alle 7 °C:n lämpötiloissa se vastustaa vesiliirtoa tehokkaammin kuin kesärengas.

Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio on jaettu kahteen erilliseen osioon. Sisäosio syrjäyttää tehokkaasti veden, kun taas ulko-osion jäykät ja tasaväliset lohkot varmistavat erinomaisen pidon lumella. W270-version ominaisuuksia on parannettu patentoidulla kaksoisseosratkaisulla.

Winter SOTTOZERO™ Serie II:n vierintävastus on alhainen, joten myös melutaso on alhainen ja ajomukavuus matkustamossa parempi.

TOIMINNOT:

Sisäosio: vinot urat parantavat sivuttaispitoa ja vähentävät melua.

Ulko-osio: pitkittäiset urat vähentävät vesiliirron vaaraa, kaksi ripaa lisää renkaan jäykkyyttä.

Enemmän kosketuspintaa epätasaisilla teillä.

OMINAISUUDET:

Epäsymmetrisen kulutuspintakuvion sisä- ja ulko-osiot parantavat kokonaissuorituskykyä.

Patentoitu I.B.S.-tekniikka saippausrakenteessa.

*Hinnat sisältävät ALV:n sekä postitus- ja pakkauskulut. Suomi.
**Yli 90 % tilauksista toimitetaan asiakkaillemme annetussa toimitusajassa.
***Ilmainen toimitus ei koske vanteita tai rengas-vannepaketteja (toimituskulut 9,90 EUR per rengas-vannepaketti/vanne).
x
Käytämme evästeitä. Tätä sivustua käyttämällä hyväksyt niiden käytön.
OK
Käytämme evästeitä. Tätä sivustua käyttämällä hyväksyt niiden käytön.
OK