„Motoristit haluavat matkustajiensa turvallisuutta riippumatta ajo- tai keliolosuhteista“, sanoo Normand Latremouille, pohjois-Amerikan talvirengasmanageri. „Uusi MICHELIN X-Ice Xi3-rengas tulee täysin vastaamaan heidän odotuksiaan tarjoamalla etsittyä mielenrauhaa.“ „MICHELIN X-Ice Xi3 sallii motoristien ottamaan tyynesti vastaan kaikkein vaarallisimmat talviajon olosuhteet. Se vähentää jarrutusmatkaa jäisillä teillä aina 10 % asti, on kaksi kertaa kestävämpi kuin pääkilpailijansa ja tarjoaa ylivoimaisen energiatehokkuuden.“
Euroopan unioni on EY-asetuksen N:o 1222/2009 alaisesti määrännyt, että kaikkien 1. heinäkuuta 2012 jälkeen valmistettujen auton- ja hyötyajoneuvonrenkaiden on sisällettävä EU-vakiorengasmerkinnät, jotka luokittelevat ne kolmen suorituskykyominaisuuden mukaan:polttoainetehokkuus asteikolla A–G, märkäpito asteikolla A–G ja melupäästö desibeleinä.
Tämä asetus ei koske seuraavia rengastyyppejä: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäyttöön tarkoitetut maastorenkaat, kilpa-/urheiluauton renkaat, tietynlaiset renkaat, jotka on suunniteltu parantamaan pitoa, esimerkiksi nastarenkaat, T-tyypin väliaikaisesti käytettävät vararenkaat, ennen vuotta 1990 valmistettujen autojen renkaat, renkaat, joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat, joiden vanteen halkaisija on 254 mm tai vähemmän tai 635 mm tai enemmän. Tämän merkinnän tarkoituksena on toisaalta edistää taloudellista ja ekologista tehokkuutta liikenteessä sekä parantaa liikenneturvallisuutta, ja toisaalta auttaa kuluttajia valitsemaan sopivat renkaat varmistamalla tuotteiden tietty läpinäkyvyysaste.
Tästä huolimatta merkintää on kritisoitu siitä, että se ilmentää vain harvoja ominaisuuksia. Asiantuntijoiden mielestä renkailla on monia muita liikenneturvallisuuden kannalta tärkeitä ja oleellisia ominaisuuksia. Näitä ovat muiden muassa, mutta eivät ainoastaan, vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, käyttöikä, märkäpidon lisäksi muut ominaisuudet märillä ja kuivilla teillä sekä lumiominaisuudet. Rengasvalmistajat esittävät, että loppukäyttäjän kannattaa edelleen pitää eri instituutioiden ja alan julkaisujen testituloksia erittäin tärkeänä tiedonlähteenä, koska niissä arvioidaan lukuisia erilaisia renkaiden ominaisuuksia.
X-IceXi3 tyre review
Keskiarvo 73 Testitulokset
Pito kuivalla tiellä
Jarrutusominaisuudet kuivalla tiellä
Pito märällä tiellä
Jarrutusominaisuudet märällä tiellä
Pito lumisella tiellä
Ajomukavuus
Sisäinen melu
Renkaan kuluminen
Polttoaineenkulutus
Ajetut kilometrit
8 774
27.03.2016kirjoittanutHeikki Tuononen Erittäin huono pito kaikissa talvisissa olosuhteissa. Sulalla tiellä kelvollinen pito ja onneksi hiljainen. Surkea verrattuna edellisiin GY Ultra Grip ICE2 -kitkoihini. Paistoleima 31/13 eli ei tuoreimmasta päästä.
20.03.2016kirjoittanutPekka Kinnunen Kaikki Ok.
03.03.2016kirjoittanutMarkku Ohtava Erittäin hyvä rengas erittäin sopivalla hinnalla.
Hinta/laatu parasta mitä markkinoilla on.
30.06.2015kirjoittanutJuha Tamminen Quiet and comfortable. Good grip on snow and ice. Not that good on tarmac. Definitely a Nordic winter tire.
Michelin seuraa uusien tuotteiden kehittelyssä uskollisesti MICHELIN Total Performance -ajatusta, mitä tukevat tiukat standardit koskien renkaille haluttuja suorituskykyominaisuuksia ja niiden optimointia. Tätä ajatustapaa seurataan niin tuotteidemme valmistuksessa kuin moottoriurheilussa. Monet tekniset keksinnöt auttavat meitä vähentämään luontoon, ajajiin ja yrityksiin kohdistuvia rasituksia. MICHELIN-renkaat näyttävät koko potentiaalinsa, mikä on piilossa niiden rungossa, kulutuspintakuvioissa ja muoviyhdisteissä: ne näet tarjoavat erinomaisen pidon, pitkän käyttöiän ja alemman polttoaineenkulutuksen kiitos alhaisen vierintävastuksen.
*Hinnat sisältävät ALV:n sekä postitus- ja pakkauskulut. Suomi.